"Ευτυχία δεν είναι να κάνεις πάντα αυτό που θέλεις, αλλά να θέλεις πάντα αυτό που κάνεις" (Λέων Τολστόι)

Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2012

Εφηβεία & Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση


  • Ενημέρωση όχι μόνο από βιολογική πλευρά αλλά και από ηθική (αμοιβαίος σεβασμός, υπευθυνότητα, αγάπη)
  • Δώστε στα παιδιά να καταλάβουν τα βιολογικά και ανατομικά χαρ/κα
  • Προσπαθήστε να περιορίσετε τυχόν φόβους και παρανοήσεις σχετικά με τις αλλαγές της ήβης και τη σεξουαλική δραστηριότητα
  • Ενθαρρύνετε μία υγιή και θετική (όχι γεμάτη ντροπή και μυστικά) στάση απέναντι στο σεξ
  • Δώστε πληροφορίες σχετικά με τους κινδύνους των αφροδίσιων νοσημάτων
  • Δώστε πληροφορίες σχετικά με τον κίνδυνο της ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης
  • Προσφέρετε πρακτικές συμβουλές σε ό,τι αφορά την αντισύλληψη
  • Εξηγήστε τη φύση της ομοφυλοφιλίας, χωρίς να κρίνετε
  • Τα παιδιά κάθε ηλικίας θέλουν ειλικρίνεια, όχι ψευδείς λύσεις και δηλώσεις
  • Αν το παιδί ξαναρωτήσει, σημαίνει ότι δεν καλύφθηκε από την πρώτη μας συζήτηση
  • Ο γονέας ΔΕΝ χρειάζεται να αναφερθεί στη δική του σεξουαλική ζωή
  • Αν το παιδί ρωτήσει πρώτο, ας μην γελάσουμε ή αποφύγουμε
  • Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι μία συνεχής διαδικασία που γίνεται κατά όλη τη διάρκεια της ζωής του νέου ανθρώπου
  • Αν νιώθουμε αμηχανία, τα παιδιά το καταλαβαίνουν ακόμα και από τη στάση του σώματος
  • Σημαντικό είναι να μιλήσουμε για την ιδιωτικότητα του σώματος
  • Δεν αφήνουμε να μπαίνουν στο μπάνιο όταν είμαστε εμείς
  • Όταν ρωτηθούμε καλό είναι να πούμε ότι το σεξ είναι μία πράξη αγάπης
  • Μπορούμε να χρησιμοποιούμε και τους επιστημονικούς όρους και τους πιο «χαριτωμένους»
  • Δεν αφήνουμε να μπαίνουν στο μπάνιο όταν είμαστε εμείς
  • Όταν ρωτηθούμε καλό είναι να πούμε ότι το σεξ είναι μία πράξη αγάπης
  • Μπορούμε να χρησιμοποιούμε και τους επιστημονικούς όρους και τους πιο «χαριτωμένους»
  • Από 5 ετών καλό είναι να κάνει μόνο του μπάνιο
  • Να κλείνει την πόρτα όταν αλλάζει
  • Να χτυπάμε πριν μπούμε, αλλά να χτυπάει και αυτό
  • Σε περίπτωση αυνανισμού, δεν επικρίνουμε, δεν διακωμωδούμε, δεν δείχνουμε αυστηρότητα, δεν επαινούμε
  • Ενισχύουμε το να μην το κάνουν μπροστά σε τρίτους
  • Μην θεωρούμε δεδομένο ότι θα το μάθουν από το σχολείο ή από φίλους, γιατί ποτέ δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι θα το μάθει σωστά και από τη σωστή πηγή
  • Ακόμα κι αν δεν ξέρουμε αυτό που μας ρωτάει, ας τους το πούμε και να ανανεώσουμε το ραντεβού μας με νέες πληροφορίες, παρά να απαντήσουμε λάθος ή με συστολή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρει: